medar.maja@gmail.com | info@lacrima.rs
+381.18.4529060 | +381.63.287268

HIIT

HIIT (High Intensity Interval Training) treninzi se sastoje od kratkih, ali jakih intervala fizičke aktivnosti koji su praćeni adekvatnim odmorom između njih. Trajanje intervala može da bude u opsegu od 10–60 sekundi. HIIT je vežbanje koje se sastoji iz kombinovanja osnovnih funkcionalnih vežbi koje se izvode u intervalima kako bi se postigao izuzetno visok intenzitet, dok pauza traje izuzetno kratko i ne dozvoljava telu potpun oporavak, kao što je to karakteristično za neke druge vrste treninga. Zbog kratkih intervala dolazi do izgradnje brzih mišićnih vlakana koja su veća od sporih mišićnih vlakana koje se dobijaju klasičnim kardio treningom. Ovakav tip treninga većinom troši isto ili čak i više kalorija nego tradicionalni oblici treninga, posebno nakon vežbanja.

Koja je korist HIIT-a?

 

HIIT poboljšava:

  • aerobne i anaerobne kapacitete,
  • krvni pritisak,
  • kardiovaskularno zdravlje,
  • insulinsku osetljivost (koja pomaže mišićima da bolje iskoriste glukozu),
  • nivo holesterola,
  • masno tkivo i telesnu težinu zadržavajući pritom mišićnu masu.