medar.maja@gmail.com | info@lacrima.rs
+381.18.4529060 | +381.63.287268

Zašto je dobra fizička aktivnost

Vežbanje je najbolja stvar koju možemo da uradimo za emocionalnu, mentalnu i fizičku dobrobit, a samim tim i jedan od ključnih elemenata ličnog rasta i razvoja. Vaše telo i um će Vam biti zahvalni na tome.

Činjenica je da je u današnje vremečovek radikalno smanjio fizičku aktivnost, tako da je u ovom trenutku dostignuta nezavidna neaktivnosti. Aktivnost je ljudska vitalna potreba. Zato je vreme da se još jedanput upozori na posledice nedovoljnog kretanja. Danas, zbog nedovoljnog kretanja, čoveku nedostaje osnovna pokretačka snaga skoro svih vitalnih funkcija. Ozbiljno su smanjene i ugrožene osnovne motorne sposobnosti, pre svega brzina, zatim snaga i izdržljivost. Budući da je čovek nastao kretanjem, i u kretanju se kroz evoluciju usavršavao, kretanje je bilo i ostalo neophodan za čovekov biološki opstank.
Novo vreme favorizuje um, tako da se čovek više umara psihički, nego fizički. Psihički umor na radnom mestu subjektivno fizički umara čoveka, tako da nakon radnog vremena on provodi najčešće odmor pasivno (uz televiziju, kompjuter, novine, knjigu, često u fotelji ili u krevetu).

Konačno je vreme da se skrene pažnja i povede briga društva i pojedinca da fizička aktivnost postane navika i da se uvrsti u svakodnevni režim života savremenog čoveka. Sve to je potrebno, jer kretanje omogućava čoveku uravnotežen i stabilan biopsihosocijalni status.
Brojna su istraživanja dokazala vrednost redovne fizičke aktivnosti kod čoveka. Dokazano je da fizičke vežbe imaju ulogu u jačanju mišićne mase, utiču na očuvanje koštane mase, kao i zadržavanje spretnosti, što je važno za izbegavanje preloma kao posledice nespretnih padova. Isto tako, fizičke vežbe aerobnog oblika pozitivno deluju na psihosomatski status, bez obzira na životno doba.Redovna fizička aktivnost deluje u smislu očuvanja i poboljšanja ventilacijske funkcije pluća tokom opterećenja.
Da bi naš um i telo funkcionisali ispravno i bili u skladu naše telo mora redovno vežbati, a samim tim ako ste aktivni osećaćete se odlično i bićete puni energije. Većina ljudi počinje da vežba zbog fizičke kondicije, lepog izgleda, unapređenja fizičkog zdravlja i to je, naravno, odlično. Ali, mnogi nisu svesni neverovatne mentalne koristi koja se dobija kroz redovno vežbanje.

 

Vežanje ima neverovatne prednosti, ne samo za fizičko zdravlje, već i za sve druge oblasti zdravlja, uključujući mentalno, emotivno, intelektualno, pa čak i socijalno blagostanje.

  • vežbanje kontroliše telesnu težinu
  • redovno aerobno vežbanje povećava nivo dopamina i seratonina u mozgu koji su povezani sa poboljšanjem zadovoljstva
  • aerobne vežbe povećavanju lučenje endorfina, hormon koji je zadužen za poboljšanje raspoloženja i energije
  • vežbanje poboljšava sposobnost uma da izdrži svakodnevne stresove i nevolje
  • istraživanja pokazuju da vežbanje može da ublaži simptome predmenstrualnog sindroma i depresije kod žena
  • vežbanje povećava bolji kvalitet sna (koji štiti mozak i povećava energiju)
  • dokazano je da trening snage smanjuje napetost u telu i umu
  • istraživanja dokazuju da vežbanje smanjuje, a može i sprečiti anksioznost i napade panike
  • vežbanje povećava mentalnu jasnoću i efikasnost
  • poboljšava kognitivno funkcionisanje u srednjem i starijem dobu
  • vežbanje utiče na bolje rasuđivanje, razmišljanje, učenje, kreativnost
  • vežbanje u velikoj meri povećava samopouzdanje i entuzijazam za životom
  • istraživanja dokazuju da vežbanje dovodi do kvalitetnijeg seksualnog života
  • vežbanje povećava društvenu aktivnost i smanjuje osećaj usamljenosti i izolacije
  • sve u svemu, vežbanje je jedan od najboljih i najzdravijih načina da se poboljšaju sreća i zadovoljstvo.

Ako ste umorni vežbanje ima tendenciju da Vas napuni novom energijom. Ako ste zabrinuti, vežbanje može da Vam razbistri misli i da bolje promislite o tome.