medar.maja@gmail.com | info@lacrima.rs
+381.18.4529060 | +381.63.287268

Vežbanje tokom trudnoće

DA ILI NE?!

Redovno vežbanje i održavanje fizičke kondicije je bitan preduslov za održavanje dobrog zdravlja tokom čitavog života pa i u trudnoći. Drugi momenat kada će fizička kondicija biti na proveri je svakako porođaj. Da bi se uspešno obavio neophodna je i dobra priprema. Najbolje je da to bude pod stručnim nadzorom profesionalaca uz saglasnost lekara koji vodi trudnoću.

Program PILATES ZA TRUDNICE podrazumeva upoznavanje trudnica sa tokom porođaja, vežbama disanja, istezanja, tehnikama usmeravanja pažnje koje omogućavaju da se skrene pažnja sa bolova i misli koje ometaju koncentraciju žene na porođaju, tehnike upravljanja sopstvenim telom radi što efikasnijeg opuštanja mišića i metode relaksacije.

Na žalost malo žena u trudnoći zna za ovu vrstu priprema, a još manje njih ih posećuje. Razlozi za to su brojni, od nedovoljne informisanosti do predrasuda da se takvim vežbama može izazvati prevremeni porođaj ili da će porodaj boleti bez obzira na pripreme. Da su pripreme dobre i od koristi potvrdiće jedino trudnice koje su se pripremale i imale puno koristi od toga kao i njihove zdrave bebe.

Ako ste vežbali pre trudnoće bićete u prednosti jer već imate zavidnu fizičku kondiciju. U slučaju da po prvi put počinjete sada, bez obzira u kom mesecu trudnoće ste, počinjemo lagano.

Umerena fizička aktivnost imaće maksimalan efekat ako se sprovodi redovno, a to znači 3-4 puta nedeljno.

Za vežbanje odaberite prikladnu odeću, najbolje od pamučnog materijala i dovoljno komotnu da vas ne sputava pri izvođenju pokreta i flašica sa vodom.

Evo spiska 15 dobrih razloga zašto početi sa vežbanjem PILATESA ZA TRUDNICE:

  1. Velike su šanse da ćete se manje ugojiti. Istraživanja su pokazala da ćete dobiti 3,5 kg manje nego žene koje ne vežbaju i ne vode računa o ishrani, a da istovremeno dobijete na kilaži onoliko koliko je potrebno, a ne prekomerno.
  2. Povećavate šanse da vam porođaj bude olakšan. Ojačani mišići i poboljšana cirkulacija vam daju više energije, vitalnosti i snage u trenutku porođaja.
  3. Umanjuju se šanse za dobijanje gestacijskog dijabetesa. Javljanje dijabetesa u trudnoći povećava rizik od prevremenog porođaja i šansu da beba bude veće telesne mase.
  4. Poboljšanje raspoloženja. Aktivne buduće mame su smirenije i veselije od neaktivnih.
  5. Smanjuje se bol u leđima. Oko dve trećine trudnica su iskusile bolove u leđima a vežbe istezanja, mogu dosta pomoći, naročito u drugoj polovini trudnoće kada kičma trpi veće opterećenje zbog rasta stomaka.
  6. Poboljšava se varenje i umanjuje mogućnost nastanka zatvora. Zbog povećanja hormona progesterona i rasta materice creva su pod pritiskom i usporava se peristatika.Vežbe sa prilagođenom ishranom optimalnom količinom tečnosti čuvaju vaš sistem za varenje i poboljšavaju njegovu funkciju.
  7. Imaćete više energije. Koliko smo puta čuli kako se pojedine trudnice žale da im je teško da same obuju cipele, ustanu iz fotelje a da ne govorimo o šetnji i drugim aktivnostima, dok aktivna buduća mama sve svakodnevne obaveze ostvaruje sa lakoćom.
  8. Postajete fleksibilnije. Poznato je da stvaranje hormona relaksina u trudnoći utiče na zglobove karlice, ali i na ostale zglobove u telu, zato pažljivim istezanjem i dobro odabranim prenatalnim treningom vi zapravo ovo iskorišćavate kako biste lakše prevazišle tu fazu.
  9. Povećava se šansa da izbegnete porođaj forcepsom, vakumom, carski rez, odnosno sve intervencije sa većim rizikom. Istraživanjima na svetskom nivou je ustanovljeno da se redovnim vežbanjem za 75 % umanjuju šanse da će se porođaj završiti forcepsom i vakumom, četiri puta je manja verovatnoća za carski rez a takođe se smanjuje i mogućnost epiziotomije.
  10. Nećete se osećati kao nasukani kit na kopnu, već kao privlačna i zgodna mama. Vežbe vam pomažu da se osećate i izgledate lepše i privlačnije i da zračite samopouzdanjem.
  11. Porođaj ne samo da će biti lakši već će i kraće trajati. Žene u dobroj kondiciji koje su vežbale tokom cele trudnoće u proseku se porađaju 2h kraće od onih koje su prestale da vežbaju u ranoj fazi trudnoće.
  12. Naučićete da se opuštate. Naš program podrazumeva i korišćenje tehnika relaksacije, disanja za porođaj koje takođe možete koristiti tokom cele trudnoće u napetim i stresnim situacijama.
  13. Vežbanjem sprečavate pojavu otoka u nogama. Pošto vaše telo tokom trudnoće zadržava višak tečnosti a materica raste, ona vrši pritisak na vene i samim tim usporava povratak krvi u srce. Vežbanjem drastično poboljšavate cirkulaciju i samim tim sprečavate oticanje.
  14. Bolji rezultati u razvoju deteta. Američke studije su pokazale bolje rezultate kod dece čije su majke vežbale u trudnoći: bolja koncentracija, inteligencija, bolji sportski rezultati i atletske sposobnosti.
  15. Brzi oporavak nakon porođaja u odnosu na mame koje su bile neaktivne. Vežbanje pozitivno utiče na društveni život, hobije, i lakše prolazite kroz prve dane materinstva.

Napomena: sa vežbanjem morate da prestanete ako osetite bol bilo gde, (u mišiću, zglobu, grudima, glavi, stomaku), nesvesticu, vrtoglavicu, usporen ili ubrzan rad srca, nedostatak vazduha, glavobolju, neuobičajene reakcije bebe, povećana aktivnost ili prestanak kretanja bebe. Ako nakon kratkog odmora simptomi ne nestanu odmah se obratite lekaru.

Ako ste počeli sa vežbanjem u prvim mesecima trudnoće, u poslednjem svakako malo usporite svoj tempo vežbanja, ali možete da vežbate sve do samog porođaja.